Menu Zavřeno

Délka trasy 35,5 km
Převýšení 310 m

Maximální výška 900 m n.m.
Minimální výška 590 m n.m.

Lesní/polní 3,8 km
Vozová 9,3 km
Silnice III. třídy 8,8 km
Silnice II. třídy 13,6 km

Malé Morávky, rekreační obce nabízející vyžití v létě i zimě, budeme stoupat po státní  komunikaci na Karlovu Studánku značenou cyklotrasou č. 553. Po opuštění zastavěné části, za prudkou zatáčkou vlevo míjíme odbočku na lesní cestu vedoucí kPřírodní památce Štola pod Jelení cestou, která je pozůstatkem historické důlní činnosti a dnes velkým zimovištěm netopýrů. Naše trasa prudce stoupá do sedla Hvězda. Na křižovatce odbočíme vpravo na Suchou Rudnou na cyklotrasu č. 6029. Po překonaném stoupání a průjezdu přes údolí na následném sjezdu se nám nabízí rozhled směrem na okolí Bruntálu. Po prudkém sjezdu následuje ostrá pravotočivá zatáčka s křižovatkou, kde odbočíme vlevo na Malou Hvězdu. Lesní cesta (KČT 6076) s prudkým stoupáním a následně vedoucí po vrstevnici nás zavede na křižovatku s názvem Malá Hvězda. Naše trasa pokračuje odbočením vpravo na vrstevnicovou komunikaci kolem Vysoké hory.  Během cesty se nám v průsecích lesa nabízejí výhledy na Ludvíkov a Vrbno pod Pradědem ležící v údolí pod cestou. Po objetí se naše trasa napojuje na cyklotrasu (KČT 6069) a odbočením vpravo stoupáme k Anenskému vrchu. Dominantou je kostel Sv. Anny a při zastávce se můžeme občerstvit v blízkém hostinci. Z vrchu cesta prudce klesá do města Andělská Hora a nám se nabízí krásný výhled na Bruntál s okolím. Po příjezdu do města se místní komunikace napojí na státní komunikaci č. 452 a mi se bez změny směru dál po této komunikaci spouštíme do Světlé Hory. Na druhé odbočce vpravo směřujeme po cyklotrase (KČT 6073) na Rudnou pod Pradědem. Cesta po výjezdu z obce mírně stoupá k lesu, poté následuje sjezd ke křižovatce, odbočíme vlevo na Rudnou pod Pradědem. Cesta pomalu stoupá k železničnímu přejezdu, od kterého sjíždíme do obce. Před obcí je křižovatka a odbočením vpravo sjíždíme již mezi domy k státní komunikaci č. 450, kde odbočíme vpravo a pokračujeme stále po cyklotrase KČT 6073 na Malou Morávku. Největší dominantou obce je kostel sv. Jana Křtitele a pak za kostelem vlevo od cesty za autobusovou zastávkou pískovcová socha sv. Jana Nepomuckého z roku 1744. Po projetí obce nás čeká poslední táhlé stoupání v délce 1,5 km a po dojezdu k  železničnímu přejezdu cesta prudce klesá do obce Malá Morávka (sklon 37 promile).